Makujakauppa asiakaspalvelu

Ajankohtaiset toimitusajat

 Toimitusaika tällä hetkellä 11-13 arkipäivää.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mikäli sinulla on kysyttävää! Palvelemme sinua mielellämme suomeksi, ruotsiksi, ja englanniksi.

Tavoitat meidät sähköpostitse osoitteesta info@makujakauppa.fi tai chatista.

Chattipalvelu on käytettävissä silloin, kun chatti-ikkuna on esillä tämän sivun oikeasssa alakulmassa. Aloita chattikeskustelu klikkaamalla kohdasta "Chattaa kanssamme". 

Löydät meidät lisäksi sosiaalisesta mediasta: Facebook @mtvmakuja ja Instagram @makujakauppa.

* * *

Om du har frågor eller undrar något kan du mejla oss på info@makujakauppa.fi eller chatta. 

När chatten är öppen och en person från vår kundservice finns tillgänglig att hjälpa dig, visas en svart chatt-symbol nere i högra hörnen på denna sida. Starta genom att klicka på "Chatta med oss".

Du hittar oss även på sociala medier: Facebook @mtvmakuja och Instagram @makujakauppa.

 

Lyhyesti meistä

Makujakauppa.fi on keittiö- ja leivontatarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa josta löydät laajan valikoiman keittiö- ja leivontatarvikkeita, sekä designtuotteita että tuotteita kattaukseen. Tarjoamme asiakkaillemme laajan ja inspiroivan tuotevalikoiman, tunnetut tuotemerkit edulliseen hintaan, nopealla toimituksella, keskittyen väreihin, muotoiluun, ja laatuun.

Makujakauppa kuuluu Adlibris-konserniin ja on toteutettu yhdessä MTV:n kanssa. Yritykset ovat osa Bonnier-konsernia.

 

Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi Klarna-laskulla, korttimaksuna tai verkkopankissasi.

 

Klarna-lasku ja erämaksu

Klarna lähettää laskumme sähköpostitse ilmoittamaasi osoitteeseen siinä vaiheessa, kun tilauksesi on lähetetty meiltä. Laskulla on 14 päivää maksuaikaa. Myöhästyneestä maksusuorituksesta lähetetään maksuhuomautus ja se tulee maksaa uudessa laskussa ilmoitetulle tilille. Maksamattomasta laskusta veloitetaan viiden euron suuruinen muistutusmaksu sekä voimassa olevan viitekoron mukainen viivästyskorko.

Maksaaksesi laskulla sinulla tulee olla voimassaoleva henkilötunnus ja vakituinen asuinpaikka Suomessa. Jos valitset tilauksesi maksutavaksi laskun, Klarna tekee luottotietokyselyn, ja tietojen ollessa kunnossa siirtyy tilauksesi suoraan käsittelyyn. Mikäli sinulle ei myönnetä mahdollisuutta maksaa laskulla, saat samantien virheilmoituksen ja voit valita vaihtoehtoisen maksutavan.

Klarna mahdollistaa myös laskusi maksamisen erissä. Voit maksaa laskusi omassa tahdissasi ja päättää itse kuukausittain maksettavan summan (kuitenkin vähintään 9 euroa). Huomaathan, että valitessasi erämaksuvaihtoehdon Klarna perii sinulta hinnaston mukaisen lisämaksun. Voit maksaa laskulla jäljellä olevan summan kokonaisuudessaan pois milloin tahansa.

Jos olet ilmoittanut kassalla henkilötunnuksesi, lasku esivalittuna maksutavaksi kassalla. Mikäli et valitse toista maksutapaa tilauksen vahvistamisen jälkeen, lähettää Klarna sinulle laskun sähköpostiisi, kun tilauksesi on lähetetty meiltä. Voit kuitenkin valita halutessasi myös toisen maksutavan tilauksesi vahvistamisen jälkeen. Huomaathan, että et voi valita laskua maksuvaihtoehdoksi, mikäli et ilmoita henkilötunnustasi kassalla.

Lisää tietoa löydät osoitteesta klarna.com/fi. Jos sinulla kysyttävää laskuusi liittyen, otathan yhteyttä klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

 

Korttimaksu

Voit maksaa tilauksesi myös pankki- tai luottokortilla (VISA tai Mastercard). Voit maksaa sekä Debit- että Credit -korteilla. Kun maksat Debit -puolelta, maksu veloitetaan pankkitililtäsi, ja kun maksat Credit -puolelta, ostot laskutetaan luottotililtäsi.

Kun valitset maksuvaihtoehdoksi korttimaksun, sinut ohjataan uudelle sivulle, josta löytyy lomake korttitiedoille. Ota korttinumerosi ja CVV-turvakoodisi valmiiksi esille. Syötä lomakkeeseen ensin kortinnumerosi, kortin voimassaoloaika ja turvakoodi. Kolme merkkiä pitkä CVV/CVC -turvakoodi löytyy kortin kääntöpuolelta nimikirjoitusalueen oikealta puolelta. Lopuksi vahvistat ostoksen verkkopankkitunnuksillasi.

Jos olet maksanut tilauksesi kortilla, ja tilaamasi kirjan tilaus perutaan, palautetaan rahasi automaattisesti tilillesi. Maksunpalautus kirjautuu tilillesi tavallisesti viikon sisällä.

 

Verkkomaksu

Voit maksaa tilauksesi suoraan verkkopankissasi, jos olet Nordean, Osuuspankin (OP), Danske Bankin, Säästöpankin, Aktian tai S-pankin asiakas. Kun valitset maksutavaksi verkkomaksun, tilauksesi loppusumma veloitetaan tililtäsi välittömästi. Kaikki tiedonsiirto on suojattua, eikä kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

 

Hinnat ja arvonlisävero

Hinnat on ilmoitettu euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron (alv. 24 %). Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta.

 

Rahti, toimitus ja peruutus

Makujakauppa toimittaa fyysisiä tuotteita ainoastaan Suomeen ja Ruotsiin. Jos haluat tehdä tilauksen Ruotsiin, voit tehdä sen kyseisen maan verkkokaupan kautta osoitteessa www.koketsfavoriter.se.

 

Tilauksen toimitus

Tilaus toimitetaan Postin kuljetuksena lähimpään postitoimipaikkaan. Normaali toimitusaika 6-8 arkipäivää. Toimituskulut 4,90 €, ilmainen toimitus yli 49 € tilauksiin.

 

Viivästykset

Teemme parhaamme toimittaaksemme tuotteet asiakkaillemme niin nopeasti kuin mahdollista, mutta valitettavasti toimituksissa tulee joskus viivästyksiä. Odottamattomissa tilanteissa (Force Majeure) kuten sota, luonnonmullistus, lakko, tulipalo ja puuttuvat toimitukset alihankkijoilta, Makujakauppa ei vastaa viivästyksistä.

 

Toimitus toiseen osoitteeseeen

Voit tilata tuotteen toiselle vastaanottajalle klikkaamalla ”Toimitus eri osoitteeseen” -ruutua kassalla ja täyttämällä haluamasi osoitetiedot annettuihin kenttiin. Huomioithan, että toiseen osoitteeseen tilatessa et voi valita maksutavaksi Klarna laskua tai erämaksua.

 

Noutamattomat lähetykset

Noutamattomat paketit palautetaan Makujakaupalle. Kaikista noutamattomista paketeista veloitamme 14,90 €.

 

Toimitus alaikäisille

Emme toimita tuotteita alle 18-vuotialle ilman vanhempien lupaa.

 

Peruminen ja palautusoikeus

Asiakas voi perua koko tilauksen tai poistaa siitä yksittäisiä tuotteita. Käyttämättömillä ja myyntikunnossa olevilla tuotteillamme on aina 30 päivän palautusoikeus laskien siitä päivästä, kun asiakas on vastaanottanut lähetyksen. Jos palautus hyväksytään, tuotteen hinta palautetaan asiakkaalle. Tästä huolimatta asiakas kustantaa aina palautuskustannukset itse.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme info@makujakauppa.fi .

  

Reklamaatio

Jos olet saanut väärän tai viallisen tuotteen , ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@makujakauppa.fi .

Jotta voimme käsitellä reklamaatiosi, tarvitsemme seuraavat tiedot:
1) Asiakasnumero tai henkilötunnus
2) Laskunnumero
3) Minkä / mitkä tuotteet haluat reklamoida
4) Kerro mikä tuotteessa on vikana (liitä mahdollisesti myös kuva mukaan).

 

Henkilötietojen käsittely

Näin käsittelemme ja suojaamme henkilötietojasi

Meille on tärkeää, että sinä asiakkaanamme voit tehdä turvallisin mielin ostoksia Makujakaupassa. Kerromme tässä yksityiskohtaisesti, millä tavoin käsittelemme, suojaamme ja käytämme henkilötietojasi.

EU:n yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) astuu voimaan toukokuun 25. päivä 2018 ja siksi olemme päivittäneet tietosuojakäytäntöämme. Samalla tuomme entistä läpinäkyvämmin selville, mitä tarkoitusta varten säilytämme ja käytämme asiakastietoja. GDPR tulee sanoista General Data Protection Regulation ja korvaa Suomen tietojenkäsittelylain. Uusi tietosuoja-asetus lisää ja selkeyttää oikeuksiasi sen suhteen, miten henkilötietojasi käsitellään. Lisää tietoa Adlibris-konsernin tietosuojaturvasta löytyy ruotsinkielellä täältä http://www.adlibrisgruppen.com/#gdpr.

Mitä tietoja tallennamme ja miksi

Tallennamme ja keräämme tietoja, kun vierailet verkkosivuillamme, käytät sovelluksiamme ja teet meillä ostoksia. Verkkosivuilla tallennamme tietoja siitä, mitä tuotteita klikkaat, mitä siirrät ostoskorin ja mitä ostat. Täällä voit lukea tarkemmin siitä, miten keräämme tietoja ja käytämme evästeitä.

Kun teet tilauksen, tallennamme sinusta seuraavia tietoja: nimi, postiosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, kotiosoite, asiakasnumero, sekä toimitus- ja maksutietosi. Jos valitset maksutavaksi laskun, yhteistyökumppanimme Klarna edellyttää, että luovutat myös sosiaaliturvatunnuksesi niin että luottotietosi voidaan tarkistaa. Kun Klarna on hyväksynyt maksusi, saamme heiltä sosiaaliturvatunnuksesi, jotta voimme varmistaa henkilöllisyytesi. Voit tietenkin tehdä meillä ostoksia ilman, että luovutat sosiaaliturvatunnuksesi.

Tallennamme sähköpostiosoitteesi, jotta voimme lähettää sinulle tilausvahvistuksen ostostasi. Mikäli olet antanut suostumuksesi, saat sähköpostiisi myös sähköisiä viestejä, kuten uutiskirjeitä. Tarvitsemme myös kotiosoitteesi, jotta voimme toimittaa pakettisi turvallisesti perille. Ostotapahtuman yhteydessä luovutetut henkilökohtaiset tiedot tallennetaan myös mahdollisia tulevia tukipyyntöjä, reklamaatioita ja takuita varten.

Pyrimme jatkuvasti luomaan asiakkaillemme merkityksellisiä kokemuksia. Jotta voisimme onnistua tässä, analysoimme kerättyjä tietoja niin yksilö- kuin ryhmätasolla perustuen ikä- ja väestötietoihin sekä osto- ja klikkaushistoriaan. Kerätty data määrittää, mitä tuotteita ostamme sisään, mitä tarjouksia ja kampanjoita tarjoamme, minkälaista digitaalista viestintää vastaanotat ja miten suunnittelemme ulkoista mainontaamme. Kerätyt tiedot auttavat myös toimitustarjouksien ja sovellusten kehitystyössä sekä näyttävät meille suuntaa, miten kehittää makujakauppa.fi-sivustoa ja liiketoimintaamme laajemmin. Täällä voit lukea enemmän siitä, miten keräämme tietoja ja käytämme evästeitä http://youronlinechoices.com/.

Henkilötietojesi säilyttäminen

Henkilötietoja säilytetään niin kauan, kun asiakkuussuhde on aktiivinen. Tämän jälkeen tietoja voidaan säilyttää, mikäli tähän on annettu suostumus. Emme käsittele yli kaksi vuotta vanhoja henkilötietoja, mutta säilytämme tiedot ostohistoriasta kirjanpitoa varten. Jos toivot henkilötietojesi poistoa ennen tämän ajan umpeutumista, tai et halua enää vastaanottaa sähköistä viestintää uutiskirjeiden tai tekstiviestien muodossa, voit ottaa meihin yhteyttä milloin vain, ja hoidamme asian viipymättä kuntoon.

Analysoimme ja keräämme dataa asiakkaidemme ostokäyttäytymisestä Google Analyticsin ja Google Search Consolen avulla. Näitä tietoja säilytetään 26 kuukauden ajan. Skrollaamalla kohtaan 'evästeet' voit lukea enemmän siitä, miten keräämme tietoja ja käytämme evästeitä.

Henkilötietojesi suojaaminen

Kun luovutat henkilökohtaisia tietoja ostostapahtuman yhteydessä, on tärkeää, että voit luottaa siihen, että käsittelemme henkilötietojasi turvallisesti. Arkaluonteiset tiedot kuten luottokortin numero lähetetään salattuina (SSL), jotta kolmannet osapuolet eivät pääse tietoihin käsiksi. Tietoja ei tallenneta Makujakaupan omaan tietokantaan, vaan ne välitetään suoraan luottokorttiyhtiölle. Aina kun arkaluontoisia tietoja lähetetään, siirto salataan joko tililläsi tai kassatapahtuman yhteydessä. Työskentelemme jatkuvasti sen varmistamiseksi, että sekä meidän toimintamme, että järjestelmämme vastaavat tämän päivän turvallisuusstandardeja.

Tietoturvarikkomukset ovat hyvin harvinaisia. Mahdollisen tietoturvamurron kuitenkin tapahtuessa noudatamme selkeitä ja ennalta määrättyjä menettelytapoja vahinkojen minimoimiseksi. Asiakkaamme voivat luottaa siihen, että tietomurron sattuessa heitä tiedotetaan asiasta pikimmiten.

Sinun oikeutesi

Sinulla on milloin tahansa oikeus saada asiakastietosi nähtäville. Tämä koskee sekä tallentamiamme henkilötietoja, että tietoja siitä, miten ja mihin tarkoitukseen henkilötietojasi käytetään. Jos olet eri mieltä siitä, miten henkilötietojasi tulisi käyttää, sinulla on oikeus vastustaa käyttöä ja peruuttaa suostumuksesi. Sinulla on myös oikeus tulla unohdetuksi, toisin sanoen vaatia, että poistamme kaikki tallentamamme henkilökohtaiset tietosi. Voit vapaasti ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla herää kysymyksiä tai huolenaiheita henkilökohtaisiin tietoihisi liittyen. Asiakaspalvelumme palvelee sähköpostitse osoitteessa info@makujakauppa.fi .

Makujakauppa on osa Bonnier-konsernia

Koska Makujakauppa on osa Bonnier-konsernia, olet Makujakaupassa ostoksia tehdessäsi myös Bonnierin asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että Bonnier-konserniin kuuluvat yhtiöt saavat halutessaan pääsyn asiakastietorekisteriimme. Täällä voit lukea tarkemmin (ruotsinkielellä), miten henkilötietoja käsitellään Bonnier-konsernissa http://www.adlibrisgruppen.com/#gdpr.

Evästeet

Mitä evästeet ovat?

Jotta voimme tarjota parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen, keräämme evästeiden (cookies) avulla tietoa siitä, miten sivujamme ja sovelluksiamme käytetään. Eväste on pieni tiedosto, joka lähetetään verkkoselaimeesi ja jonka avulla tietokoneesi esimerkiksi muistaa, oletko kirjautunut sivustolle sisään tai onko ostoskorissasi tuotteita. Joitain evästeitä tarvitaan, jotta verkkosivuston käytettävyys voidaan taata. Tässä osiossa voit lukea tarkemmin siitä, minkälaisia evästeitä käytämme, minkälaista tietoa ne keräävät ja miten voit muuttaa verkkoselaimesi evästeiden asetuksia.

Sivuillamme käytetyt evästeet

Kun asioit verkkosivuillamme, evästeet keräävät vierailustasi seuraavia tietoja: IP-osoite, laitteen maantieteellinen sijainti, verkkoselain, verkkoselaimen kieli, tehdyn pyynnön päiväys ja aika, vierailujen/vierailun ajankohta, sivunäytöt sekä sivuilla klikatut elementit, kuten linkit.

Kerättyjen tietojen avulla määritellään, oletko yksityis- vai yritysasiakas, oletko kirjautunut sisään ja säästetäänkö tuotteita ostoskorissasi vierailujesi välillä. Tietoja käytetään myös sinun ja muiden käyttäjien navigoinnin, verkkosijainnin ja verkon vastausnopeuden analysointiin. Tätä kerättyä dataa hyödynnetään kehitys- ja ylläpitotyössä, jolla pyritään mahdollisimman personoidun sisällön tuottamiseen, ongelmien yksilöintiin ja korjaamiseen sekä koko ostokokemuksen sujuvoittamiseen.

Käytämme lisäksi yhden tai useamman kolmannen osapuolen palveluita automaattisten verkkomainosten toteutuksessa. Nämä kumppanimme tallentavat evästeiden avulla tietoa siitä, mitä tuotteita olet selannut ja klikannut, ja kohdentavat mainontansa keräämänsä tiedon pohjalta. Jos haluat lukea lisää kolmannen osapuolen palveluista, tältä sivustolta löytyy hyvin lisätietoja.

Jotta voit tehdä ostoksia sivuillamme, evästeiden käyttö on sallittava. Sen sijaan voit aina estää markkinointitarkoituksiin kohdistettujen evästeiden käytön ilman, että niiden esto vaikuttaa verkkosivuston toimivuuteen. Täältä voit lukea lisää siitä, miten evästeiden käyttö estetään.

Mitä evästeitä Makujakauppa käyttää?

Täältä löydät listan evästeistä, joita Makujakauppa käyttää.

Evästeiden hallinnointi ja estäminen

Verkkoselaimesi asetuksista voit nähdä, mitä evästeitä sille on tallennettu, poistaa jo tallennettuja evästeitä, estää tulevia evästeitä sekä määrittää selaimesi asetukset niin, että sinulta kysytään evästeiden käytöstä joka kerta, kun vierailemasi verkkosivusta haluaa sellaisia käyttää.

Mikäli poistat evästeitä tai estät joidenkin evästeiden käytön, tiettyjen elementtien toimiminen verkkosivulla voi kärsiä. Esimerkiksi ensimmäisen osapuolen evästeitä tarvitaan, jotta kassa toimii ja voit tehdä sivuillamme ostoksia. Voit kuitenkin aina estää markkinointiin tarkoitettujen evästeiden käytön ilman, että esto vaikuttaa verkkosivuston toimivuuteen. Voit hallinnoida ja määritellä kohdistettuun mainontaan liittyviä asetuksiasi täällä.

Voit myös itse poistaa kaikki evästeet kovalevyltäsi. Siirry päävalikosta valikkoon Asetukset, Tietosuoja ja Toimintahistoria.

Makujakauppa ja turvallisuus

Arkaluonteiset tiedot kuten luottokortin numero lähetetään aina salattuina (SSL), jotta kolmannet osapuolet eivät pääse tietoihin käsiksi. Tietoja ei tallenneta Makujakaupan omaan tietokantaan, vaan ne välitetään suoraan luottokorttiyhtiölle. Aina kun arkaluontoisia tietoja lähetetään, siirto salataan joko tililläsi tai kassatapahtuman yhteydessä.